• slide trainingen
  • Commerciële trainingen

    Authentiek en klantgericht gedrag

Commerciële vaardigheden binnendienst 

 

De belangrijkste doelstelling voor financiële advieskantoren is om hun bestaande verzekeringsklanten door de inzet van de commerciële binnendienst, te behouden en verder uit te diepen. Deze klanten verdienen de service en aandacht die zij verwachten. Maar het verzekeringspakket moet ook actueel blijven en aansluiten bij de actuele situatie van de klant. En er moet alert gehandeld worden als er ook behoefte is aan specialistisch advies.

 

De meeste commerciële binnendienstmedewerkers zijn echter geneigd de telefoon snel en reactief af te handelen, zodat zij zich weer snel kunnen storten op de administratie. Voor het behouden en uitdiepen van de klantrelaties is dit niet voldoende. 

 

De training ‘commerciële vaardigheden binnendienst’ traint medewerkers in de binnendienst van een financieel advieskantoor in het commercieel, klantgericht en proactief benaderen en adviseren van klanten.

 

De volgende klantsituaties worden geoefend:

  • het telefonisch doorspreken van een schadeverzekeringspakket
  • het klantgericht opvangen van een klant met een schade
  • het commercieel opvangen van een klant met een vraag of een mutatie
  • het doorvragen op de veranderende situatie van de klant
  • het inventariseren van de behoefte aan financieel advies
  • het maken van afspraken voor de (specialistische) buitendienst
  • het overtuigend presenteren van voorstellen die aansluiten op de klantbehoefte
  • het adequaat opvolgen van voorstellen en zorgen voor akkoord van de klant
  • het bellen van een klant om alle verzekeringen bij het kantoor onder te brengen
  • het nabellen van opzegkaartjes met het doel de klant te behouden
  • het omgaan met lastige klanten in lastige situaties

 

De training bestaat uit oefeningen en praktijkopdrachten met een senior trainingsacteur in de rol van klant.

Deze training wordt als maatwerk incompany aangeboden.

 

Competenties

Uw medewerker versterkt hierbij de volgende competenties:

 

  • initiatief nemen,
  • de leiding nemen in het gesprek,
  • interesse tonen,
  • doorvragen,
  • signalen oppakken en
  • een passend aanbod doen.

Voor wie is de training ‘commerciële vaardigheden binnendienst’ ?

Relatiebeheerders, commerciële binnendienstmedewerkers en schadebehandelaars.

Ondersteuning vindt plaats op de volgende terreinen: