• slide trainingen
  • Commerciële trainingen

    Authentiek en klantgericht gedrag

Commerciële trainingen

Klantgericht adviseren en commercieel handelen zijn geen tegenstelling van elkaar.
In tegendeel. Wanneer uw medewerkers het klantgericht adviseren qua instelling en vaardigheid onder de knie hebben, volgt het commercieel handelen als vanzelf.

 

Commercieel handelen draait niet om verkooptrucs, maar om authentiek en klantgericht gedrag. Heldere communicatie en oprechte aandacht voor uw klant is onmisbaar. Als de klant de toegevoegde waarde persoonlijk ervaart, is verkopen niet nodig. De klant wil dan graag het advies of het product kopen. Het is namelijk in zijn belang.

 

In onze trainingen staat daarom de mens en ‘het geven van aandacht’ centraal. De wil om te helpen en adviseren neemt toe, de commerciële sensitiviteit groeit, er wordt scherper geluisterd en uw medewerkers weten de diensten goed onder de aandacht te brengen.

 

 

Verschillende programma’s

De afgelopen jaren zijn een aantal basis trainingsprogramma’s ontwikkeld.

 

  • Acquisitie nieuwe klanten.
  • Commerciële vaardigheden binnendienst.
  • Communicatie directe beloning.

Meer informatie >>

Meer informatie >>

Meer informatie >>

 

Bij een training voor uw organisatie sluiten wij aan bij uw behoefte, bij uw dienstenaanbod en type klanten. Uw medewerkers kunnen hun vaardigheden oefenen, eventueel met een trainingsacteur. We creëren situaties, zoals zij deze in het echte contact met klanten ook tegenkomen. Vooraf aan de training vindt een uitgebreide intake plaats met u. Vervolgens hebben we ook een intake met de medewerkers die aan de training gaan deelnemen. Na afloop bieden wij u een structuur hoe u het geleerde kunt vasthouden en verder kunt uitdiepen.

 

Volledig maatwerk is ook mogelijk. Informeer gerust naar de mogelijkheden.

Interessant

Wanneer is een commerciële training interessant voor u?

 

  • u bent op zoek naar meer commerciële slag- en daadkracht bij uw medewerkers.
  • u wilt uw organisatie of dienst op de juiste manier bij uw klant onder de aandacht brengen.
  • u wilt uw klanten overtuigen dat u uw beloning dubbel en dwars waard bent.
  • u wilt uw trouwe klanten behouden en binden.
  • u wilt meer nieuwe klanten werven.

Positief leerklimaat

AVDB Advies is gespecialiseerd in competentie-ontwikkeling en het geven van opbouwende en constructieve feedback.

 

Deelnemers zeggen over de trainingsmethode:

  • ‘Er is veel persoonlijke aandacht en openheid’
  • ‘Ik heb snel en in een korte tijd veel geleerd’
  • ‘De training is gericht op verbetering, zonder dat ik het gevoel kreeg dat ik het fout deed of kon falen’
  • ‘De oefensituaties zijn heel realistisch en leerzaam’
  • ‘Er is veel interactie en de sfeer is ontspannen’

 

De leermethode kenmerkt zich door een positief en laagdrempelig leerklimaat, waarbij deelnemers zichzelf durven zijn en de uitdaging aangaan om zichzelf te verbeteren.

Ondersteuning vindt plaats op de volgende terreinen: